Odpočiňte si s neodolatelnou chutí KitKatu
Historie KitKatu
Společnost Rowntree's, sídlící v anglickém Yorku, zaregistrovala v roce 1911 ochrannou známku Kit Cat a Kit Kat. Až v roce 1920 uvedla na trh první cukrovinky pod značkou Kit Cat. Původně se jednalo o bonboniéru s různými druhy čokoládových cukrovinek, která se prodávala pod názvem Kit Cat. V roce 1935 se název zjednodušil na Kit Kat Chocolate Crisp a začal se prodávat jako čtyřprstá oplatka obalená mléčnou čokoládou. Tato podoba se stala ikonickou a dodnes je základem pro mnoho variant KitKatu. Během let se receptura čokolády KitKat mírně upravovala, aby odrážela dostupnost a kvalitu kakaových bobů. Přesto si zachovala svou charakteristickou chuť, která je oblíbená po celém světě. KitKat se stal jedním z nejprodávanějších čokoládových produktů a jeho popularita stále roste.
Výroba a složení
KitKat je celosvětově oblíbená tyčinka, která se skládá z křupavých vrstev oplatky obalených v lahodné čokoládě. Výroba KitKatu začíná u kakaových bobů, které se melou na kakaovou hmotu. Ta se následně smíchá s cukrem, sušeným mlékem a dalšími ingrediencemi, aby se vytvořila čokoládová hmota. Pro KitKat se používá mléčná čokoláda, která má jemnou a krémovou chuť. Oplatky, které tvoří srdce KitKatu, se pečou dozlatova a poté se nechladí. Následně se na ně nanáší vrstva čokoládové hmoty a tyčinky se spojují do své charakteristické podoby. KitKat je tak dokonalou kombinací křupavosti a jemnosti, která si získala srdce milionů lidí po celém světě.
Různé příchutě KitKatu
KitKat, oblíbená tyčinka z křupavé oplatky obalené v lahodné čokoládě, si získala srdce milovníků sladkostí po celém světě. Zatímco klasická mléčná čokoláda je stále stálicí, Nestlé, výrobce KitKatu, neustále experimentuje s novými a inovativními příchutěmi, aby uspokojil chuťové pohárky všech. V Japonsku, kde je KitKat fenoménem, najdete nepřeberné množství limitovaných edic, od zeleného čaje matcha a sladkých fazolí azuki po exotické ovoce jako mango a meloun. Pro ty, kteří preferují intenzivnější chuť čokolády, jsou k dispozici varianty s hořkou čokoládou, ať už s vysokým procentem kakaa nebo s příchutí kávy. Naopak pro milovníky sladších chutí existují KitKaty s bílou čokoládou, a to buď samotné, nebo v kombinaci s ovocem, oříšky či karamelem. Kromě základních druhů čokolády se Nestlé zaměřuje i na sezónní příchutě, jako je dýně na Halloween nebo perník na Vánoce. Ať už je vaše oblíbená příchuť jakákoli, KitKat nabízí širokou škálu možností, jak si vychutnat tuto ikonickou pochoutku.
Kulturní vliv KitKatu
KitKat se neprosadil pouze jako lahodná pochoutka, ale stal se i součástí populární kultury v mnoha zemích světa. Jeho chytlavý slogan "Have a break, have a KitKat" zarezonoval u mnoha generací a stal se synonymem pro krátkou pauzu a odpočinek. V Japonsku se KitKat těší obrovské popularitě, a to i díky slovní hříčce. Japonská fráze "Kitto Katsu" zní podobně jako název čokolády a znamená "jistě zvítězíš". KitKat se tak stal symbolem štěstí a povzbuzením pro studenty během náročných zkoušek. Vznikla široká škála netradičních příchutí určených speciálně pro japonský trh, jako je zelený čaj, meloun či sladké brambory. KitKat se tak stal nejen globální značkou, ale i produktem, který se dokáže přizpůsobit lokálním specifikům a chutím. Jeho popularita v různých koutech světa svědčí o jeho univerzální přitažlivosti a schopnosti oslovit široké spektrum spotřebitelů.
Reklamní slogany KitKatu
KitKat je známý nejen svou unikátní formou, ale také chytlavými reklamními slogany. Ty se v průběhu let měnily a odrážely tak aktuální trendy a kulturní kontext. Mezi nejznámější slogany patří bezesporu "Have a break, have a KitKat", který se poprvé objevil ve Velké Británii v roce 1958. Tento slogan perfektně vystihuje druh čokolády – křupavou sušenku obalenou v jemné mléčné čokoládě, která je ideální pro krátkou pauzu během dne. Slogan se stal natolik populárním, že se používá dodnes, a to i v České republice. V 90. letech se objevil slogan "Gimme a break", který se snažil oslovit mladší generaci. V roce 2000 se KitKat zaměřil na propojení s digitálním světem a vznikl slogan "Make the most of your break". Všechny slogany spojuje myšlenka krátké pauzy a odměny v podobě lahodné čokolády KitKat. Reklamní kampaně KitKatu se vždy snažily o kreativní a zábavné pojetí, ať už šlo o televizní reklamy, billboardy nebo online kampaně.
Vlastnost | KitKat | Milky Way |
---|---|---|
Typ čokolády | Mléčná čokoláda | Mléčná čokoláda |
Náplň | Opłatky | Nugát, karamel |
Tvar | Tyčinky | Tyčinky |
Zajímavosti o KitKatu
KitKat je s námi už od roku 1935 a za tu dobu si získal srdce mnoha milovníků čokolády. Věděli jste ale, že tato tyčinka s oplatkou byla původně pojmenovaná po literárním klubu z 18. století? Ano, slyšíte správně! Klub sídlil v Londýně a byl známý svými chutnými dortíky, které se jmenovaly právě Kit Cat. A co teprve druh čokolády? Ten je pro KitKat naprosto klíčový! Používá se speciální směs kakaových bobů, která dodává tyčince její nezaměnitelnou chuť. Zajímavostí je, že tato směs se vyrábí z přebytečných kakaových bobů, které zbydou při výrobě ostatních čokoládových produktů Nestlé. Takže i když si dáváte KitKat, bojujete proti plýtvání potravinami!
KitKat v České republice
KitKat dorazil do České republiky v 90. letech minulého století a rychle si získal oblibu mezi milovníky čokolády. Tato tyčinka, která je známá svou kombinací křupavé oplatky a jemné mléčné čokolády, se stala oblíbenou pochoutkou pro malé i velké. KitKat se v Česku prodává v několika variantách, od klasické mléčné čokolády po tmavou čokoládu a další limitované edice. Mezi Čechy je oblíbená zejména varianta s příchutí bílé čokolády. KitKat je v České republice vnímán jako symbol krátké pauzy a odměny. Jeho slogan "Dej si pauzu, dej si KitKat" je všeobecně známý a rezonuje s lidmi všech věkových kategorií.
Publikováno: 29. 10. 2024
Kategorie: gastronomie